Airlie Beach, Agnes Water, 1770, Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu Airlie Beach, Agnes Water, 1770, Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu

Airlie Beach, Agnes Water, 1770, Byron Bay

Door: Niek Weijsenfeld

Blijf op de hoogte en volg Niek

27 Augustus 2014 | Australië, Byron Bay

Hallo iedereen het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verslag online geplaatst heb maar dat komt omdat mijn mobiel overleden is en ik geen mogelijkheid heb gehad om (gratis) achter een computer te zitten en het verslag te type. Maar gelukkig voor jullie heb ik er nu een gevonden. Dus dit wordt een lange, maar nu eerst terug naar 14 augustus.

Na aangekomen te zijn in het Magnums hostel kwam ik bijna gelijk mijn nieuwe roommates tegen. Dit waren echt super leuke mensen, we zijn die avond met zijn alle een paar borrels gaan drinken en daarna zijn we op stap gewseest. De volgende ochtend heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan. Ik ben met een paar andere naar de lagoon gegaan om een beetje te relaxen en in de zon te liggen.

Die avond was het overal rustig omdat er blijkbaar volgende week een race week op Hamilton Island is. Dat was wel jammer maar het was als nog gezellig. Ook kwam ik er die dag achter waarom er geen full moon party was op Magnetic Island. Ik was er namelijk tijdens de volle maan maar de party wordt niet tijdens de volle maan gehouden. Het wodt vrijdag de 15e houden zodat meer mensen kunnen komen. Ik jammer genoeg niet omdat ik anders niet genoeg tijd heb om alles te doen wat ik wil doen.

Vrijdag was het een beetje een rot dag. Het heeft van s' ochtends vroeg tot s' avonds laat geregend en ook niet een klein beetje! Daarnaast waren de voorspellingen voor de dag erna ook niet goed. Dit was dus dit zou leuk worden met liften.

Mijn telefoon is er die dag ook mee opgehouden. Hij wil niet meer opladen. Dit is best vervelend aangezien mijn muziek erop staat en ik hem gebruik als camera. Ik heb geprobeerd met een nieuwe oplader, dit werkte voor heel even maar toen begon hij weer de zelfde keuren te vertonen.

s' Avonds was het wel weer gezellig, ik had 2 nieuwe roommates. Een fransman en een duitser. Deze waren alle 2 al meer dan 2 jaar aan het rondreizen, echt heel cool om al hun verhalen te horen. Ik weet wat ik ga doen wanneer ik klaar ben met school!!

De 16e moest ik er optijd uit omdat ik me tas in moest pakken en naar de bus moest gaan richting Agnes Water (9 uur in de bus). Die dag heeft het zo'n beetje de hele dag gestormt dus dat was wel wat minder. Gelukkig klaarde het aan het eind van de middag toch nog wat op.

De bus vertrok rond 17.00uur en ik zou aankomen rond 2 uur s'nachts. Waar ik in de bus achter kwam is dat de busstop bij Agnes Water 35km buiten het centrum ligt en je in de middle of nowhere wordt gedropt. Gelukkig voor mij waren er 2 andere mensen in de bus die wel een hostel geboekt hadden. Dus kon ik met hun shuttle bus meerijden naar het hostel. Gelukkig maar want op de plek waar we gedropt werden was niks, geen afdakje om te schuilen tegen de harde regen, geen telefoonbereik en geen lantarenpaal.

De volgende ochtend werd ik wakker in het Southern Cross hostel. Hier heb ik mezelf ingecheckt en ook gelijk weer uitgecheckt want dit hostel ligt 15 min rijden van het centrum en in het centrum zit een ander hostel die veel leuker is en op 1 min lopen van het strand is. Na uitgecheckt te zijn ben ik naar het andere hostel gegaan, Cool Bananas.

In Cool Bananas was het echt super leuk. Hier had ik in eerste instantie mezelf voor 3 nachten ingecheckt maar dit heb ik uiteindelijk toch maar verlengt naar 5 nachten.

18 augustus ben ik wezen surfen met de surfschool 1770, surf les voor 17$ echt heel goedkoop! De na wat theorie uitleg en wat geoefent te hebben op het drogen zijn we het water ingegaan. En en de eerste golf die ik probeerde te surfen kon ik gelijk al staan. Ben ik heel trots op!

Na het surfen heb ik nog een wandeling gemaakt naar Town of 1770 om hier een Butterfly walk te doen. Dit is een wandeling waar je door de natuur loopt en je echt onringt wordt door duizenden vlinders! Echt super vet om te zien.

s'Avonds hebben we gezellig met mensen van het hostel rond een kampvuur gezeten en een paar borrels gedronken. De mensen hier zijn echt super relaxed en aardig.

19 augustus heb ik zo'n beetje de hele dag gesurft! Dit was echt heerlijk om te doen. Kan niet wachten tot ik weer kan surfen.

20 augustus heb ik een Scooterroo tour gedaan. Dit is op kleine chopper brommers door de omgeving van Agnes Water en Town of 1770 rijden. Echt super vet om te doen. Tijdens het touren door de omgeving heb ik echt super veel kangoeroes gezien en gemerkt hoe dom die beesten zijn. Als je gewoon aan het rijden bent en je ziet ze langs de kant van de weg staan dan kijken ze je aan en vlak voordat je ze passeert springen ze voor je de weg op. Hierdoor snap ik ook waarom er zoveel dode kangoeroes liggen langs de kant van de weg. We hebben de tour afgesloten in Town of 1770 om hier de zonsondergang te bekijken.

Ook heb ik die ochtend nog een stuk gewandelt naar een lookout punt waar je over Main Beach en een paar andere stranden kon uitkijken.

21 augustus was de bedoeling dat we zouden gaan surfen maar helaas waren er geen golven. Dus zijn we met de jeep van het hostel naar Chinoman Beach gegaan om hier een stuk over de rotsen te lopen naar een verlaten strand. Hier hebben we een zeeschildpad gezien die ongeveer 1 meter breed was! Deze zwom op ongeveer 2 meter van de rotsen waar wij op stonden.

Die avond zijn we naar het strand gegaan voor een beachfire! Hier hebben we tot s'avonds laat gezeten en hebben we nog stick bread gemaakt.

22 augustus ben ik wezen surfen met Lorenzo en zijn surfschool (lazy lizard 1770). Ik heb geen les genomen maar alleen een board van hem geleent. Rond 2 uur was zijn surfles afgelopen en zijn we terug gereden naar Agnes Water. In de auto kwam Lorenzo met het idee om te gaan BBQen en te gaan chillen in de hottub. Bijna iedereen van zijn klasje vond dat wel een goed idee en zijn we naar zijn huis gegaan om daar een super BBQ te hebben en Turbo Goon te drinken. Voor de gene die niet weten wat Goon is. Goon is een SOORT wijn, je kunt het eigenlijk geen wijn noemen, maar Goon is de goedkoopste drank die je kunt kopen 12$ voor 4liter en het is niet bepaald lekker. Maar Turbo goon is een fles Vodka, 2 zakken Goon, 1L lemonade, 1 limoen en 1 sinasappel. Na wat meerdere spelletjes gespeelt te hebben zijn we weer terug naar het hostel gegaan.

23 augustus ben ik naar Byron Bay gegaan. Ik kwam rond 5 uur s'avonds aan en ben toen naar het Nomads hostel gegaan. Dit was een verkeerde keuze want die vond ik echt een super @$%# hostel. Mijn dorm was naast de woonkamer en de dorm stonk super erg. Dus de volgende ochtend heb ik mezelf gelijk weer uitgecheckt en ben ik naar de Backpackers inn gegaan net iets buiten het centrum van Byron Bay. Dit hostel past veel beter bij mij.

In Byron Bay kost alles zo'n beetje geld, dit is wel jammer. Maar het hostel is aan het strand dus dat is wel chill.

25 augustus heb ik het stadje een beetje verkent en ben ik naar het meest oosterlijke punje van Australie gelopen. En ben ik naar een vuurtoren gelopen waar ik een uitzicht had over heel Byron Bay.

26 augustus heb ik een trip gemaakt naar Nimbin. Dit is een hippie stadje waar je zordra je uit de bus stapt al gevraagt wordt of je cookies of weed wil kopen. Verder zijn er overal kleine winkeltjes met geurkaarse, wollen truien en andere hippie spullen. Na een tijdje door het dorpje gelopen te hebben zijn we naar Rocky Creek Dam gegaan om daar een BBQ te houden. Hier heb ik me natuurlijk zodanig volgepropt dat ik s'avonds niks meer hoefde te eten.

Na de BBQ zijn we naar het Whian Whian state forest gegaan om een waterval te bekijken. Jammer genoeg was de weg naar de waterval afgesloten door de boswachters en konden we niet meer verder. Toen kwam de uitdaging om de bus te keren op het smalle bosweggetje. Dus moesten we ongeveer een km achteruit rijden over het bosweggetje voordat er een mogelijkheid was tot keren. Uiteindelijk na een spannende omkeer actie zaten we weer met de neus de juiste kant op en konden we terug rijden naar het hostel. Wel jammer dat we de waterval gemist hebben maar het is niet anders.

27 augustus, vandaag komt de regen echt met bakken uit de lucht zetten en gelukkig voor jullie heb ik hierdoor tijd om het verslag te typen.

Morgen ga ik terug naar Brisbane liften om me laatste dag hier in Australie te beleven. 29 augustus ga ik kijken of ik een lift kan regelen naar het vliegveld voor de dag erna. Want jammer genoeg moet ik zaterdag om 7 uur s'ochtends al bij de incheck balie staan. Dit is dus mijn laatste reisverslag de rest van de verhalen komen wel als ik weer terug ben in Nederland. Groetjes Niek

PS. excuus voor de spellings en grammatica fouten ik heb helaas niet genoeg tijd om het nog een keer na te lopen. Dus er kunnen zinnen tussen zitten die niet helemaal soepel lopen maar dan weten jullie nu waarom.

• 27 Augustus 2014 - 07:41

Ignasz:

Kan niet wachten op de echte verhalen en foto's Niek. Goede reis!

• 27 Augustus 2014 - 08:23

Joke:

Het blijft zo leuk om even mee te reizen! Goede laatst dagen en succes met de vliegreis. Xx

• 27 Augustus 2014 - 10:37

Wim En Ria Versteeg:

Nou wat een lang verhaal zeg. Wat leuk dat je het surfen zo leuk vindt.
    Je ouders waren helemaal gek van surfen zit dus in de genen.
    Zijn heel erg benieuwd naar de foto s en live verhalen. Goede reis naar huis en tot????? Dikke knuffel van ons beide

• 27 Augustus 2014 - 18:55

Frank:

Hey Niek, leuk je reisverslag terug te ontvangen . Je verblijf zit er bijna op maar hetgeen je gezien en meegemaakt hebt kunnen ze niet meer afpakken.
    Geniet niet nog van de resterende dagen en wees gerust , ook wij hier hebben geen tekort aan regen!
    Nog een voorspoedige terugreis gewenst.
    Tot later,
    Groeten van Frank en Lea

• 28 Augustus 2014 - 14:29

Opa En Oma Speedy:

We hebben weer genoten van je belevenissen,. nog een paar spannende dagen en een goede terugreis
    toegewenst! Groetjes en tot ziens

• 30 Augustus 2014 - 20:38

Yvonne:

geweldig!
    goede reis - volgens mij zit je dus nu in het vliegtuig.