Townsville, Magnetic island en Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu Townsville, Magnetic island en Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu

Townsville, Magnetic island en Airlie Beach

Door: Niek Weijsenfeld

Blijf op de hoogte en volg Niek

14 Augustus 2014 | Australië, Airlie Beach

Zondag avond ben ik naar Townsville gegaan. De reis ging heel goed, ik heb met Dillion uit Sri Lanka meegereden. Hij moest naar Mackay en wou mijn wel afzetten in Townsville. Het enige nadeel was dat ik om 4 uur s'nachts aankwam in Townsville. Ik had kon op dit tijdstip alleen nergens inchecken, ook vond ik het wel een beetje zonde van me geld om 25 dollar te betalen voor een paar uurtjes. Daarom ben ik doorgelopen naar de ferry naar Magnetic Island. Gelukkig hoefde ik maar een uurtje te wachten totdat deze ging. Mensen keken me wel raar aan dat ik daar al zo vroeg was.

De ferry duurde ongeveer 45 min. Helaas kon ik buiten niks zien omdat het nog donker was. Maar aangekomen op Magnetic Island heb ik me gelijk naar de oostkant van het eiland gehaast voor de zonsopkomst! Dit was heel mooi. Daarna ben ik gaan lopen naar Horseshoe Bay, waarom ik ben gaan lopen weet ik niet want er reed gewoon een bus. Maar goed 8 km verder, met volle bepakking over een klein padje met grind en rotsen, kwam ik aan in Horseshoe Bay. Ooh en schijnbaar, ben ik proefondervindelijk achter gekomen, was de weg 1 grote berg waar ik over moest. De bus was achter af gezien geen overbodige luxe.

Maar uiteindelijk had ik een hostel gevonden, toen heb ik me gelijk ingecheckt en heb me tas daar gedropt. Om vervolgens lekker op het strand nog even een tukkie te doen. Ik had tenslotte nog niet geslapen en het was al 9 uur.

Nadat ik de zon verkeerd had ingeschat, welke kant die op zou draaien, werd ik lichtelijk verbrand wakker. Dus toen ben ik maar verhuisd naar de hangmat bij het zwembad, deze was wel in de schaduw.

Vlak voor het eten zaten er echt super veel papagaaien op het park en als je dan een stukje brood in je hand hield kwamen ze allemaal op je zitten. s'Avonds heb ik samen met een roommate gegeten en verhalen uitwisselt.

Dinsdag ochtend ben ik chill opgestaan om vervolgens de verschillende wandelroutes te gaan lopen op het eiland. Ik ben begonnen op het strand en zo door de eucalyptus bossen naar Balding bay gelopen, daarna ben ik door gelopen naar Radical bay. Na hier even kort van het uitzicht genoten te hebben ben ik door gelopen naar Florence bay en vervolgens naar een uitzichtpunt over Florence bay. Hier had je echt een breathtaking view! Daarna ben ik doorgelopen naar Arthur bay. Deze heb ik alleen bekeken vanaf een uitzicht punt. Eigenlijk wilde ik daarna nog The Forts walk doen maar mijn water was op. Met deze route ging je naar de top van het eiland en dan kon je over het hele eiland uitkijken. Maar omdat mijn water op was moest ik eerst terug om hem te vullen.

Ik kreeg een lift van 2 meiden uit Melbourne, echt super chill want daardoor hoefde ik dat hele stuk niet te lopen. Nadat ik mijn flesje weer gevuld had, had ik niet echt zin meer om weer helemaal daarheen te lopen. Dus ben ik naar het strand gegaan om nog even te zwemmen en te luieren op het strand.

In de middag kwam ik me nieuwe roommates tegen, dit waren 2 Duitsers. Zij vertelde me dat op de plek waar The Forts walk begon er een water bijvul kraan was. Dit had ik eerder moeten weten. Dus voor de volgende keer als ik daar ben moet ik nog die wandeling doen.

Woensdag ochtend moest ik me om 10 uur uitchecken. Deze keer heb ik wel de bus naar Nelly bay genomen. Jammer genoeg moest ik weer verder, Magnetic Island is zeker een aanrader! Nadat ik ferry terug naar Townsville had gepakt ben ik langs de weg gaan staan met een bordje Airlie Beach.

Ik werd al snel opgepikt dit 2 mensen die me wel mee wouden nemen. Jammer genoeg moesten ze na 5km een andere kant op. Daarna heb ik letterlijk maar 5min hoeven wachten tot de volgende man kwam. Deze man heeft me meegenomen tot aan Home Hill. Vanaf daar werd ik meegenomen door 2 hippies in een campervan, deze waren echt heel cool. Ze waren al 9 maanden aan het rondreizen, echt heel cool! Ze hebben me helemaal meegenomen tot aan Airlie Beach.

In Airlie Beach ben ik naar het Magnum hostel gegaan. Deze ligt net achter de main street. Hier had ik hele leuke roommates, waarmee ik die avond nog op stap ben geweest.

Ik blijf nog 2 nachten in dit hostel en dan ga ik naar Agnes Water. Dus voor meer verhalen moeten jullie nog even wachten op het volgende verslag. Tot dan! Gr. Niek

  • 14 Augustus 2014 - 08:17

    Ignasz:

    Man, wat ben jij daar leuke dingen aan het doen. Geniet ervan!! Dat wordt verhalen verzamelen voor jaaaaren!!

    Veel groeten,
    Ignasz

  • 14 Augustus 2014 - 11:32

    Wim En Ria Versteeg:

    Gaaf verhaal Niek wij hebben genoten van je lange story heb het voor zitten lezen jij zou je rot gelachen hebben op mijn Engelse uitspraken, maar ja gelukig kan ik wel lezen.
    Geniet ze en wij kijken uit naar je volgende avonturen.
    Dikke knuf van opa en oma versteeg

  • 14 Augustus 2014 - 11:34

    Anouk:

    Hee neef! Super gaaf om je verhalen te lezen, zo lijkt het net alsof we erbij zijn. Oma las hem net voor want ik ben een paar daagjes in Beilen. Heel veel plezier daar! Super tof avontuur. Groetjes, Anouk

  • 14 Augustus 2014 - 19:20

    Yvonne Versteeg:

    ha niek
    wat een wandelbeest ben jij!
    leuk al die mensen die je tegen komt.
    groet!
    yvonne

  • 14 Augustus 2014 - 21:30

    Opa En Oma Speedy:

    Hallo Niek,
    Wat een belevenis, dat leventje bevalt je zeker wel? Iedere dag een nieuw avontuur.
    Wat een uitdaging, geniet ervan!
    groetjes, opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 10044

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Australia east coast

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

china

Landen bezocht: