Eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Niek Weijsenfeld

Blijf op de hoogte en volg Niek

18 Juli 2014 | Australië, Sydney

Zo we zijn veilig aangekomen in Sydney! Het begon op Schiphol waar we heel toevallig een van de buren tegen kwamen. Eenmaal in het vliegtuig moest 1 iemand alleen zitten, dat was ik (Niek), omdat het een te klein vliegtuig was om allemaal naast elkaar te kunnen zitten. Jammer genoeg zat ik naast een stinkende, smakkende, koffie slurpende en in zich zelf pratende Chinees. Gelukkig voor mij duurde deze vlucht maar 10 en een half uur.

In Hong Kong hadden we een transfer. Doordat we wind mee hadden waren we een uur eerder geland. (Dit vond ik helemaaaal niet erg). Hier door hadden we iets langer de tijd om over te stappen en de benen te strekken, wat wel aangenaam was. Ook konden we ons iets langer mentaal voorbereiden op de 2e vlucht van 8 en half uur. Hong Kong was tot onze verbazing en kleine luchthaven, hier kwamen we achter toen we met het vliegtuig in de file stonden voor de startbaan.

In Sydney aangekomen konden we zo bij de immigratiedienst doorlopen, dit hadden we totaal niet verwacht vanwege alle programma's zoals border security enzo. Alleen bij de douane stond een "kleine" rij. Nadat we onze tassen hadden opgehaald zijn we met een busje naar het hotel gegaan. Na de lange vermoeiende reis was iedereen uitgeteld en maar gelijk op bed gegaan.

The morning after..
Ruben was iets aan de vroege kant wakker, 4am. Gelukkig kon Nicole dit nog uitstellen tot half 6, nog geen pretje maar goed het is een blijft je zoon toch? Toen zijn ze maar spelletjes op de gang gaan spelen omdat ze niet in de ontbijt zaal konden komen.

Rond 10 uur zijn we richting het centrum gelopen om hier een bus te nemen naar Bondi beach. Met de bus was het wel even rijden, dit was niet heel erg omdat het een soort sightseeing tour was dit Sydney. Op Bondi beach waaide het wel wat hard en het was iets aan de koude kant maar het was wel heel mooi en leuk om te zien!

's Middags zijn Nicole en Wijnand thuis gebleven om nog een beetje uit te rusten. Wij, de jonge goden vol met energie, zijn naar the royal botanic gardens gegaan om deze te bekijken. Dit is een heel groot park in Sydney was ook het Sydney opera house in staat. Nadat we dit park gelopen hadden zijn we naar een park gegaan om te frisbeeën en Ruben natuurlijk te voetballen. Ruben werd al snel Messi genoemd door de andere spelers. Totdat ze er achter kwamen dat hij Nederlands was.. Toen werd het al snel van Persie.

Op de pier hadden we afgesproken om wat te gaan eten met (weer andere) buren. Hier hebben we bij een heerlijk Italiaans restaurant gegeten met uitzicht op de harbour bridge en het Sydney opera house.

Morgen (zaterdag) gaan we met de veerboot naar Manly om daar een fietstocht te gaan maken en nog veel meer. Hier moeten jullie alleen op wachten tot het volgende verhaal er is.

Groetjes hier uit down under!

• 19 Juli 2014 - 07:58

Ignasz:

Heel erg veel plezier jongens, een enorme belevenis, geniet ervan!!!!
    Groeten uit een warm (35 graden vandaag) en zonnig Nederland.

Ignaszz

• 19 Juli 2014 - 08:35

Wilma:

Leuk geschreven joh, en gaaf dat we op de hoogte blijven van jullie spannende avonturen.

• 19 Juli 2014 - 11:25

Joke:

Hoi andere kant van de wereld reizigers.
    Goed om te lezen dat het zo leuk is. Groetjes uit Beilen

• 19 Juli 2014 - 14:00

Nellie:

Hallo allemaal.

Een heel mooi verslag Niek, geniet van zo'n mooie belevenis!
    Groeten van ons!

• 19 Juli 2014 - 14:05

Wim En Ria Versteeg:

Wat een leuk verslag is het weer, dank je wel.
    Wij kijken uit naar jullie volgende avontu(ren)
    Heel veel plezier,allemaal

• 20 Juli 2014 - 10:43

DirkJan:

Hoi vakantiegangers "Down Under". Leuk om jullie op deze manier te volgen. Veel plezier daar met z'n allen. Groeten vanaf De Gibanel!

• 20 Juli 2014 - 15:18

Martin:

Mooi om te lezen dat alles hoed verlopen is!
    Geniet er van net elkaar!

• 20 Juli 2014 - 15:19

Martin:

hoed = goed

• 21 Juli 2014 - 11:02

Opa En Oma Speedy:

Hallo vakantiegangers,
    Leuk om wat van jullie te horen, zo is het net of we de reis ook meemaken.
    Heel veel plezier en groetjes.