Manly en Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu Manly en Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu

Manly en Ayers Rock

Door: Niek Weijsenfeld

Blijf op de hoogte en volg Niek

22 Juli 2014 | Australië, Alice Springs

Zoals belooft hier het vervolg op het vorige verhaal. Zaterdag zijn we vanaf de pier met een veerboot naar Manly gevaren. Het was een leuke overtocht van ongeveer een half uur, vanwege het stormachtige weer was het ook een ruig tochtje. Bij aankomst hebben we nog even geluncht uit de wind. Na de lunch zijn we naar de fietsverhuur gelopen.

We hebben met de fiets een tocht van 2 uur gemaakt. We zijn eerst naar een uitzichtpunt gefietst, dit was een nogal stijle weg. Gelukkig hadden we versnellingen die het goed deden, naja bij iedereen dan behalve bij Nicole. Bij het eerste uitzichtpunt hadden we een uitzicht over de havenmond en Sydney. Toen zijn we door gefietst naar een volgend uitzichtpunt. Hier konde we met een beetje geluk walvissen zien. Helaas, dit was niet het geval. Wel hebben we een zeehond gezien!

Vanaf dit uitzichtpunt zijn we naar Manly beach gefietst. Manly staat om zijn mooie stranden bekent, en dat klopt ook wel. Het was jammer dat het weer niet zodanig was dat we konden zwemmen.

Zondagochtend moesten we vroeg op, want we gingen vliegen naar Ayers Rock (Uluru)!

Vanaf de luchthaven bij Ayers Rock werden we opgehaald door een bus die ons naar het dorp bracht. In het dorp hebben we onze tassen gedropt bij de lodge, en daarna de huur auto's opgehaald.

Na een koude nacht (2 graden) moesten we vroeg op om de zonsopgang bij Ayers Rock te bekijken. We werden opgehaald met een busje door onze gids, de gids heeft ons heel veel verhalen verteld over de aboriginals. Omdat de aboriginals niet al hun verhalen vertellen aan oningewijde mensen, hebben we alleen de kinderverhalen gehoord.

Aangekomen bij Uluru (Ayers Rock) hebben we de bus geparkeerd en zijn we begonnen aan onze wandeltocht rond Uluru (12 km). Bij de eerste stop na 4 km hebben we genoten van een spectaculaire zonsopkomst! Toen de zon op was zijn we doorgelopen naar een kleine nis, waar een droog staande waterval was, om hier te genieten van ons ontbijt.

Na het ontbijt hebben we de ronde om Uluru afgemaakt. Na de tocht zijn we met de bus nog een rondje gereden om Uluru. Weer terug op de campground hebben we nog heerlijk genoten van het warme weer.

Dinsdagochtend hebben we de koffers weer ingepakt en zijn in de auto gestapt naar Kings canyon. Na ongeveer 300 km hebben we een stop gemaakt om de benen even te strekken. Na de stop zijn we weer doorgereden voor zo'n 40 km totdat we erachter kwamen dat onze camping bij de al eerder gemaakte stop was. Dus weer 40 km terug rijden door de outback.

Op de camping slapen we in tenten. Verder is er niet heel veel, maar dat past wel bij de outback. Wat ze hier wel hebben is wifi!

Morgen ochtend is het weer op tijd eruit want we willen vroeg wegrijden naar Alice Springs, in de hoop dat we nog wilde dieren zien.

Dit was hem weer, over een paar dagen komt het volgende verhaal weer. Hoogst waarschijnlijk vanuit Brisbane!

Groetjes vanuit de outback Australia!

• 23 Juli 2014 - 06:27

Joke En Ignasz:

Mooi verhaal weer, groeten van ons in het warme Nederland.

• 23 Juli 2014 - 10:36

Jolanda:

Blijf schrijven!
    Komen ee ook fotos?

Veel.plezier nog!!

• 23 Juli 2014 - 11:32

Opa En Oma Speedy:

Hallo allemaal,
    Niek, er is een schrijverstalent aanwezig in de groep! leuk om de reis zo mee te kunnen beleven op deze grote afstand! Zien met belangstelling het vervolg tegemoet.
    Groetjes uit Loosduinen

• 23 Juli 2014 - 12:57

DirkJan:

Weer een geweldig blog van onze correspondent in Australië.

• 23 Juli 2014 - 13:20

Ilja Schaareman:

Bedankt voor de update erg leuk om te lezen. Wij zijn ook wel benieuwd naar wat foto's. Iig vanuit sweetlake een extra hug voor ruben van miquel. Veel plezier nog daar x

• 23 Juli 2014 - 13:38

Ria En Wim Versteeg:

Zo dat is weer een mooi verhaal dank je wel.
    Realiseer mij niet dat het koud is daar, hier is het bloed heet.
    Jullie hebben al veel gezien, wat zullen de foto s mooi zijn met jullie verhalen.
    Nog heel veel plezier en tot????? Nader bericht geniet ze.

• 24 Juli 2014 - 13:05

Oma En Opa Jolie:

Hoi Niek en Co,
    Mooi verhaal en leuk jullie op die manier te kunnen volgen.
    Hopelijk zitten jullie nu bij de volgende fase van de reis onder hogere temperaturen!
    Geniet nog met volle teugen. We kijken uit naar het volgend verslag.
    Vele groetjes

• 27 Juli 2014 - 11:35

Miranda:

Zo buurtjes, dat klinkt bijzonder goed allemaal! Dat van die versnelling van Nicole herken ik wel hoor Niek (ha, ha). Hier alles goed. Geniet lekker van deze bijzondere reis met z'n allen!