shoppen - Reisverslag uit Peking, China van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu shoppen - Reisverslag uit Peking, China van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu

shoppen

Door: niekweijsenfeld

Blijf op de hoogte en volg Niek

20 Juli 2011 | China, Peking

(of te wel hallo,)
nou we hebben weer even tijd kunne vrij maken voor een nieuwe blog. afgelopen maandag zijn we eerst naar het ziekenhuis geweest om sandors verband te verwisselen en de wond te laten inspecteren, dit zag er allemaal goed uit. en daarna zijn we wezen shoppen, jaja shoppen.. we zijn eerst naar een soort shopping center geweest dat onder de grond lag. dat was wel maf aangezien je van boven af het helemaal niet zou verwachten dat er zo'n groot shoppingcenter zou zijn. maar daarna zijn we naar een plek geweest waar veel meer touristen waren we waren er nog geen half uur en we hadden al 7 nederlanders voorbij horen kome. maar de reden dat we daar heen waren gegaan was dat je daar namelijk kon afdingen en we onze maatpakken daar moesten hale. we moeten er donderdag weer heen om alles te laten na meten en passen. en dan 3 werk dagen daarna kunnen we ze waarschijnlijk op halen. ben wel benieuwd hoe het ons staat. daarna zijn we met de metro weer terug naar wu dao kou (de wijk waar ons appartement is) gegaan en hebben we bij een arabier gegeten en waterpijp gerookt. en daarna de taxi terug naar huis genomen. de dag erna zijn we weer op stap geweest en zijn we naar de bell en drum towers geweest. dit was echt heel mooi om naar toe te gaan, bij de voorstelling in de drum tower hadde we allemaal kippenvel. en daarna hebben we nog een ritje gemaakt in een riksha's dit zijn een soort driewielers met een mannetje voorop die zich helemaal suf moet trappen om je een rondje door de hutongs te fietsen. we hadden er 3 gehuurd, 1 voor sandor, 1 voor mij en nick en 1 voor roelof en herbert, arme man dat het was hij moest even in ze 1tje 200 kilo voort trappen, en om het nog erger te maken moeten touristen normaal 18 euro betalen maar onze geweldige handelaar sandor had het binne 2 minuten al voor elkaar dat we voor 6 euro konden voor een rondje van ongeveer een uur. daarna hebben we de taxi weer terug naar huis genomen en hebben we eten besteld. toen zijn we gister avond ook nog eventjes weze stappen hier valk bij bij sensation, propaganda en la bamba. dit was baco's drinken voor 5 yuen (€0,50) en uiteindelijk ook weer met de taxi terug naar huis gegaan wat nog best wel een avontuur was aangezien sandor thuis was gebleve.. maar nick was slim genoeg geweest om aan 1 van de weinig engels sprekende chinees te vragen om het adres op te schrijven van waar we wonen. en vandaag was het lekker lang uitslapen en nu klaar maken voor onze 2de open bar kijken hoe ze reageren als ze sandor weer zien. zo nu heb ik jullie wel weer redelijk bij gepraat over onze belevenissen hier in het verre oosten. oja het uploaden van de foto's wil niet daar is het internet te traag voor.. dus sorrie maar de foto's komen pas als we weer terug zijn in het koude natte nederland.
maar we beloven wel dat we genoeg foto's zullen maken ;) tot de volgende blog dan maar weer xxx

  • 20 Juli 2011 - 12:51

    Irmaa:

    Hee wat leuk om weer eens een nieuwe blogg te lezen
    Ik kan niet wachten tot de volgende blogg haha
    Wel balen dat we geen fotos kunnen zien maarja dan moet dat maar wanneer jullie thuis komen
    Een dikke zoen vanuit beilen
    Xxx

  • 20 Juli 2011 - 13:10

    Wijnand:

    Hé kerels, wij beginnen hier al aardig jaloers te worden op jullie belevenissen en al het lekkere eten daar... Ben ook erg benieuwd hoe jullie eruit zien in maatpak met klompen ;-)
    Wij zijn erg benieuwd naar alle foto's!!
    Nog veel plezier en wij zien uit naar de volgende blog, erg gaaf zo op deze manier contact te houden.
    Gr. WNESL

  • 20 Juli 2011 - 13:21

    Nick & Monique:

    He jongens!

    Leuk om jullie te kunnen volgen!
    Het was wel een beetje vreemd afgelopen weekend in `t cafè zonder jullie, haha.
    Ohja roelof, bedankt voor je felicitatie!
    Mijn verjaardag wordt gevierd als jullie allemaal terug zijn!

    Heel veel plezier nog aan de andere kant van de wereld! Doe voorzichtig he!
    En we kijken al uit naar de volgende blog!
    Liefs ons

  • 20 Juli 2011 - 13:25

    Kim:

    Yess, eindelijk weer een blog, hahah, ik kijk elke dag op me mail, te hopen op een blog.
    Ben blij dat jullie het zo leuk hebben!
    Ik hoop dat er snel weer een blog komt!

    Veel plezier verder skatties!

    Dikke knuf uit het saaie Beilen!

  • 20 Juli 2011 - 14:46

    Stefanie:

    Heaa Jongens,

    Leuk zeg dat jullie het oook echt doen die Pakken! Ben erg benieuwd! =)

    Zo te lezen alweeer lekker gefeeest! Nou nog Super Veeeel plezier daaroo!

    Jammer zeg van de Foto's! Maaarjaa dat komt wel als jullie terug zijn.

    Heeeel veeel plezier daaar nog!

    Kuss vanuuut Beil'n!

  • 20 Juli 2011 - 15:32

    Amy:

    Nog heel veel plezier! Ik ben benieuwd naar juliie in pak,! Hott!

  • 20 Juli 2011 - 15:38

    Ria En Wim Versteeg:

    nou hartelijk bedankt voor het mooie reisverslag opa en ik genieten daar enorm van.
    geniet maar lekker liefs en groetjes aan je vrienden

  • 20 Juli 2011 - 15:41

    Ria En Wim Versteeg:

    vergeet nog wat te melden jammer dat ik de maten van ons niet mee heb gegeven hadden wij ook maatpakken gehad ha ha.
    ben heel benieuwd hebben jullie een bepaalde kleur uitgekozen wat bij de klompen past ha ha. nou jammer dat je geen foto's kan meezenden maar het is al mooi dat wij je verhalen kunnen lezen en zo op de hoogte kunnen blijven . drink ze en doe watten om jullie hoofden dan vallen er geen gaten in doei dikke knuf. oma

  • 20 Juli 2011 - 16:39

    Angela:

    zielig voor die fietsers dat ze een uur met jullie moesten rond fietsen maar was vast heel erg leuk,, idd jammer dat de foto's niet willen maar ja is niet anders we wachten wel op de foto's tot jullie er weer zijn,, xx veel plezier nog,, en voor herbert een hele dikke kus en knuffel,,

  • 21 Juli 2011 - 07:30

    Yvonne:

    Ha niek & vrienden!
    Uit Italie een reactie, zeer benieuwd naar de maatpakken, met rode vuurspuwende draken?
    Wij gaan vandaag milaan unveiling maken, k wou dat de drankjes hier net Zo goedkoop waren :-)
    Groet tamy= tim Anouk marc yvonne

  • 21 Juli 2011 - 13:19

    Lotte:

    Klinkt echt super leuk daaar! Jammer dat we geen foto's kunnen zien. En ben natuurlijk super benieuwd hoe de pakken jullie staaan;).

    Heeeel veel plezier nog.
    Dikke kus xx

  • 22 Juli 2011 - 11:18

    Ignasz En Joke:

    Hoi, hoe zitten de maatpakken, gaan jullie daar de volgende keer mee stappen? Zijn jullie al van de chinesemuur af gegleden? Lukt het eten met stokjes?
    Veel plezier!

  • 22 Juli 2011 - 15:04

    Anouk:

    Hee niek! Heel gaaf die kleding op maat! Is dat duur? Hoorde van een vriend van tim dat je ook je eigen initialen erin kan laten zetten. Heb je al veel sushi gegeten? De california roll is lekker! Daar zitten oranje spikkeltjes op en gevuld met avocado. En ben je de Chinese Vogue al tegen gekomen? Ik las dat ie zo dik is als een telefoon boek haha. Zou je 'm mee willen nemen als je 'm ziet? Krijg je geld van me als ik je weer zie in Beilen. Nog heel veel plezier xxx je nichtje Anouk

  • 22 Juli 2011 - 17:37

    Diesel:

    Hoi jongens,
    jammer dat jullie in China zitten. Ik ben vandaag naar mijn nieuwe huis gegaan. Kelly en Agneet heben mij op schoot gehad in de auto. Vond het wel een beetje eng, maar naar buiten kijken was erg leuk!! Bij mijn nieuwe huis aangekomen heb ik een beetje gesnuffeld en een beetje gepiept, maar daar reageren ze niet op. Op schoot liggen op de grond vind ik erg fijn. Maar toen gingen ze eten en ben ik met mijn kop op de schoen van Martin in slaap gevallen. Maar ja, dat mag blijkbaar niet en heeft Kelly me in de mand gelegd. Daar ben ik maar verder gaan slapen. Ik hoop jullie over 12 dagen te ontmoeten, kijk ernaar uit. Ik zou eerst Baco gaan heten, maar dat leek te veel op Tabor en ik hoor alleen klinkers, dus als ze de kat roepen kom ik er aan. Nu is het diesel geworden, maar het kan ook nog Turbodiesel worden, want ik word me toch snel als ik groter ben......
    Mika en Tabor hebben naar me gekeken toen ik sliep, maar ze waren een beetje bang voor me... snappen jullie dat, ik niet! Tot over een paar weken want als jullie thuis komen, ben ik op vakantie... geen idee wat dat nou weer inhoudt...

  • 22 Juli 2011 - 17:37

    Diesel:

    Hoi jongens,
    jammer dat jullie in China zitten. Ik ben vandaag naar mijn nieuwe huis gegaan. Kelly en Agneet heben mij op schoot gehad in de auto. Vond het wel een beetje eng, maar naar buiten kijken was erg leuk!! Bij mijn nieuwe huis aangekomen heb ik een beetje gesnuffeld en een beetje gepiept, maar daar reageren ze niet op. Op schoot liggen op de grond vind ik erg fijn. Maar toen gingen ze eten en ben ik met mijn kop op de schoen van Martin in slaap gevallen. Maar ja, dat mag blijkbaar niet en heeft Kelly me in de mand gelegd. Daar ben ik maar verder gaan slapen. Ik hoop jullie over 12 dagen te ontmoeten, kijk ernaar uit. Ik zou eerst Baco gaan heten, maar dat leek te veel op Tabor en ik hoor alleen klinkers, dus als ze de kat roepen kom ik er aan. Nu is het diesel geworden, maar het kan ook nog Turbodiesel worden, want ik word me toch snel als ik groter ben......
    Mika en Tabor hebben naar me gekeken toen ik sliep, maar ze waren een beetje bang voor me... snappen jullie dat, ik niet! Tot over een paar weken want als jullie thuis komen, ben ik op vakantie... geen idee wat dat nou weer inhoudt...

  • 23 Juli 2011 - 13:50

    Opa En Oma Speedy:

    Hallo wereldreiziger,
    Wat leuk om je in China te kunnen volgen. Het is voor ons ook een hele belevenis.
    Is je maatpak al klaar? en bem je al naar het beroemde Terracotta leger geweest?
    Nog veel plezier! Doei
    Opa en Oma.

  • 23 Juli 2011 - 17:51

    Jolanda:

    Wauw Jongens! Wat een leuke verslagen!

    Geniet ervan en doe voorzichtig aan daar! :P

  • 24 Juli 2011 - 11:57

    Milou:

    Heee!
    Leuke verhalen!
    kan het me alleen moeilijk indenken..
    stelletje boeren in china(A)
    ik hoop dat jullie het naar je zin hebben,
    maar dat jullie na 3 weken wel thuis komen, en niet daar gezellig blijven!:D
    Heel veel plezier nog,
    en wel blijven bloggen!

    hele dikke knuffel

  • 25 Juli 2011 - 11:08

    Ria:

    Hey Roelof gelukkig is je enkel niet gebroken en valt het dus mee.
    Doe rustig aan en doe geen gekke dingen die ik ook niet zou doen!
    Probeer er toch nog van te genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

china

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2011

laatste dagen..

28 Juli 2011

uitstapje

25 Juli 2011

pakken halen

20 Juli 2011

shoppen

17 Juli 2011

eerste keer uitgaan
Niek

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 10052

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Australia east coast

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

china

Landen bezocht: