eerste keer uitgaan - Reisverslag uit Peking, China van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu eerste keer uitgaan - Reisverslag uit Peking, China van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu

eerste keer uitgaan

Door: niekweijsenfeld

Blijf op de hoogte en volg Niek

17 Juli 2011 | China, Peking

goeie morge allemaal
nou we hebben heel wat gedaan. we zijn begonne met de metro pakken ( en die was DRUK :O niet normaal, proppen!) naar de verboden stad, toen we hier aankwamen met de metro zijn we nog naar het ei geweest. en daarna zijn we doorgelopen langs het regerings gebouw richting verbode stad. dat was vond ik zelf wel heel mooi om te zien al die gebouwen. we zijn alleen niet de verboden stad zelf binnen geweest maar we hebben om de stad heen gelopen en aan de achterkant van de stad was een natuurpark met een berg met boven op die berg een uitzicht punt. hier hebben wij de verboden stad van boven af kunnen bezichtige. dit leek ons leuker om te doen dan door de stad zelf heen te dwalen en 800 keer het zelfde huisje te zien. en toen zijn we daarna met de taxi weer naar huis gegaan en dat koste ons wel 33 yuen (€3,30). het eten dat we hier gehad hebben is echt niet normaal lekker alleen roelof en herbert zijn niet heel er dol op de rijst en sla. quote:'heb ik spleet ogen of 2 grote tand met grote oren' de eerste ochtend hebben we dumplings gegeten, dit zijn kleine bolletjes van deeg met vlees en andere kruiden en spullen erin. en savonds hebben we japans gegeten en hebben nick en herbert susie geprobeert dat was een echt succes, NOT. gister ochtend hebben we een soort van nodels gegeten daar zat zeker weten genoeg knoflook in maar was wel heel lekker. en gister avond nog koreaans gegeten dit leek tot nu toe het meest op de chinees bij ons in nederland. gister avond zijn we dan voor de eerste keer gaan stappen, we zijn toen naar juicy spot geweest hier was een open bar (voor €6,- onbeperkt drinken) en een WET T-SHIRT CONTEST. de dames gingen helemaal los het publiek was wild en we werden langzaamerhand dronken, aan het einde van de nacht viel het feestbeest Sandor van een sta tafel af, hij viel toen met ze hoofd op de rand van een opstapje. en toen ginge de lichtjes uit en mochten we een bezoekje brengen aan het ziekenhuis. daar werd hij weggestuurd omdat ze hem niet wouden helpen, dus wij weer naar een ander ziekenhuis, 1 CAD scan een scheermestje een prik in ze kont voor tetanus en negen hechtinge later mochten we weer naar huis. (een klein detail: het gat in ze hoofd was 7 cm groot) hij heeft nu een mooi verbandje om ze hoofd zitten (hij lijkt wel een of andere samurai) over 5 dagen mogen de hechtingen er weer uit. hij heeft een hard hoofd en heeft geen hersen schuding of geheugenverlies opgelopen. maar al met al nu even een paar dagen wat rustiger aan doen en dan er weer volop tegen aan!! (de volgende bar is komende woensdag) maar we houden jullie op de hoogte tot snel ;) xxx

• 17 Juli 2011 - 07:56

Joke..:

Jullie ook goeie morgen, ik hoop dat het met sandor zijn hoofdpijn goed gaat.....jullie hoofd is een ander verhaal ; )
    Het eten klinkt lekker! Veel plezier en lekker genieten maar. Hoe is het met het eten met stokjes? X

• 17 Juli 2011 - 07:57

Jacq:

hahahahahaha,
    geweldig!!!!!!!
    en waar blijven dan de foto's van de samurai??? en alles op klompen? heeft sandor ze ook aan dan? ik ben benieuwd naar de volgende kroeg op woensdag. hoe hoog de tafels daar zijn en of die ook hoog vallen.

groetjes

• 17 Juli 2011 - 08:11

Irma:

Goeie morgen jongens
    Hoe gaat het nu mt snador hopelijk a wat beter
    Ik had al wat van kim gehoord want die had nog even met nick gebeld zodoende hoorde wij dus al dat sandor allemaal broel had en wij natuurijk van alles bedenken he van hebben ze ruzie gehad enzo maar nee dat was het gelukkig niet hahaha
    Ik had ook niet anders verwacht dat roelof het eten maar niks vond want dat wil die thuis ook niet eten

Ik wens jullie nog heel veel plezier
    Kuss

• 17 Juli 2011 - 09:54

Nicole:

Nou, ze weten daar in ieder geval dat de Hollandse bende is geweest! ;p Hartstikke leuk die verslagen Niek, leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Veel plezier nog en tot het volgende nieuws van het font. Groetjes, Wijnand, Nicole Erik en Luuk

• 17 Juli 2011 - 10:56

Agneet:

Tjonge jonge,
    wat een avontuur. En ik me het minst zorgen om Sandor maken.....Genieten jongens en doe voorzichtig!!!!! Als jullie thuiskomen, genieten jullie van de hollandse pot!

• 17 Juli 2011 - 11:24

Kim <3:

Hallooo feestgangers

Ik heb gister nick al dronken aan de telefoon gehad, dus ik had al heel wat gehoort..
    Gaat het al weer beter met sandor?

Gister hebben amy, stefanie en ik jullie chineese dansje gedaan! :p
    Hahahahha

Ik hoop dat er snel weer een blog komt!

Dikke knuffel!

PS: Nick... Je moet je mail lezen... Of als je m gelezen hebt reageren... Vind ik ook wel leuk ;)

• 17 Juli 2011 - 12:03

Amy:

weeeejo, echt weer iets voor sandorr! wens hem maar sterktee van mij (A)!

niet te veel zuipn ea!
    xxxx!

• 17 Juli 2011 - 13:34

Stefanie:

Hopen dat het al wat beter gaat met Sandor!

Wij schrokken gister echt toen Kim zei dat Sandor thuis zat onder het bloed.. We dachten neee toch , Geeen ruzie ofzoo :P

Ja Jaa zoals Kim al zei, Gisteren jullie dansje hahaa, Iedereeeen zat ons stom aan te kijken =)

Nouu Boys , Nog heeeeel veel plezier vooral Woensdag met jullie volgende Stapavond! Hopen dat dan alles goed verlooopt .

Xx. Stefanie

• 17 Juli 2011 - 16:03

Yvonne:

wow wat een eten en...wat een hechtingen... veel plezier en toch ook maar...take care!!! je wilt toch nog die andere wereldwonderen zien :-)

• 17 Juli 2011 - 18:13

Luuk :

valt er dan uberhaupt nog wat te zien bij die chinezen :p bij de wett-shirt contest

Groetjes van je broer

• 17 Juli 2011 - 22:07

Opa En Oma Versteeg :

nou wat een gaaf verhaal en best wel een beetje spannend zo in een chinees ziekenhuit te belanden.
    nou al met al is het nog goed afgelopen. hartstikke gaaf zo'n reisverslag. zou best eens om het hoekje willen kijken om te zien wat een lol en (bekijks) jullie hollanders
    hebben.
    hadden jullie je klompen aan met het stappen? of hebben jullie alleen pleisters op jullie voeten.
    nou heel veel plezier en dank je wel voor je verslag. groetjes aan de boys en het beste met het slachtoffer
    XXXX

• 19 Juli 2011 - 11:52

Xxx:

woar bint die klompen van herbert?

• 19 Juli 2011 - 11:54

Larissa:

lukt het een beetje met stokkies eten hahahaha
    gr

• 19 Juli 2011 - 19:54

Martijn & Jenny:

hallo allemaal,
    hoe is het daar bij jullie?
    hebben jullie een beetje mooi weer?
    hier hebben we niks anders dan regen.
    Roelof vind je het eten een beetje lekker of verlang je echt weer naar de hollandse pot van ja mamie?

Heel veel plezier nog allemaal!

waar blijven de fotos;) we zijn erg nieuwschierig...

Bye Bye

Groetjes Martijn & Jenny

• 19 Juli 2011 - 23:20

Jani:

Leuk om te lezen wat mijn 'kleine' neef Roelof uitspookt aan de andere kant van de wereld. Doe hem de groetjes ajb. Goh had je nou maar geoefend met die stokjes!

• 20 Juli 2011 - 12:13

Stefan:

jo speeloogjes van me

vermaken jullie je daar een beetje?
    valt er een beetje naast herbert te slapen ofniet:p
    zitten er nog ckics voorr jullie bij daar?:P

groeten uit het warme nederland (39graden)

groeten daarrzo

• 20 Juli 2011 - 14:52

Ria:

Ik ben elke keer weer zeer benieuwd wat jullie nu weer hebben meegemaakt.
    Erg leuk om jullie zo te volgen.
    Ik denk dat er straks allemaal knappe kerels weer terug komen als jullie thuiskomen in jullie maatpak.