uitstapje - Reisverslag uit Dalian, China van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu uitstapje - Reisverslag uit Dalian, China van Niek Weijsenfeld - WaarBenJij.nu

uitstapje

Door: niekweijsenfeld

Blijf op de hoogte en volg Niek

28 Juli 2011 | China, Dalian

Eey iedereen
Om nog even bij te werken voor ik en sandor weggaan naar dalian (vertel er zo wel meer over). Maar nu eerst een vervolg op onze vorige reisverslagen, afgelopen dinsdag hadde we een hele mooie dag kwa weer, strak blauw. En toen zijn we naar het olympies park geweest. We zijn eerst naar het births nest geweest, dit is dat grote stadion in de vorm van een vogelnest. Dit was erg indruk wekkend om hier binne te zijn, dan krijg je pas echt een gevoel van hoe groot en hoe inmens het gebouw is. Hierna zijn we naar de watercube geweest, het olympies zwembad. Dat was ook heel mooi om te zien! Hier werden we aangesproke door een engels leraar die vroeg ons of zijn klas ons een paar vrage mocht stelle als oefening. Dat was wel leuk om te doen:p toen savonds hadde we beslote om thuis te blijven omdat we woensdag naar de muur wouden. Maar nick had heel veel zin om te stappe dus die is in zijn eentje nog wat gaan drinke.. Maar zo mooi dat de dag begon zo mooi eindigde hij ook.. Het begon met een paar flitse en toen ineens kwam het met bakken uit de lucht. Een mooie tropische regen bui.. Nick belde ons op en hij zei dat het bij de club voor op de straat net een rivier was.. Met water tot aan ze knieen.. Maar nadat de regen voorbij was ware de straten snel weer vrij.. Toen woensdag zijn we naar de muur geweest, dit was echt super mooi!! We hebbe er een dikke 3 uur over heen gelopen. En heel veel foto's gemaakt. Er valt hier lastig over te schrijven dus zullen de foto's het meeste vertelle. Maar uiteindelijk zijn we met een rodelbaan naar benede gegaan, dat was echt gaaf om te doen!! Jammer genoeg mog het maar 1 keer. Uiteindelijk na een vermoeiende dag weer naar huis gegaan met de taxi. We hebbe zelfs nog 2 andere nederlanders mee genome die ook terug naar beijing moesten. Veel verhale uitgewisselt met hun dat was wel gezellig. Savonds had tina ons uitgenodigt om met haar te gaan eten, en hebben we peking eend gegete! Dit was heel lekker en werd voor je neus gesnede en ze kwamen zelfs voordoen hoe je het moest eten. Het smaakte allemaal heel goed, alleen de kop van de eend lag midde op tafel dat was iets minder fijn.. Maar daar heb ik maar niet te veel naar gekeke. Na dat we gegete hadde zijn we naar een rooftop (een lounchbar op het dak van 1 van de gebouwen) geweest, daar een paar drankjes gedronke en toen nog even naar tina's huis geweest. En daarna naar de openbar in juicy spot. Na een nacht feesten weer naar huis en lekker slapen. Vandaag lekker uitgeslapen en nog even gepoolt in la bamba. En dan zometeen gaan sandor en ik met de trein naar dalian, ik wou nog graag naar buiten beijing en ssandor was uitgenodigt door een vriendin van hem.. Dus we gaan met zijn 2 naar dalian lekker aan het strand liggen en een beetje sightseeing.. Heb er echt zin in!!! We blijve daar een paar dagen en maandag zijn we weer terug bij de rest. Ben benieuwt hoe die andere gasten het gaan aflegge de komende paar dagen ;)
Maar tot snel
Xxx

• 28 Juli 2011 - 13:06

Opa En Oma Versteeg:

nou Niek je hebt het wel gaaf.
    wat zal jij veel foto,s hebben.
    zijn vandaag aan het klussen in ons nieuwe huis. weet niet of je de mail van jou kan openen maar dat merk ik wel als je weer thuis bent.
    nog heel veel plezier en leuke avonturen. liefs opa en oma versteeg

• 28 Juli 2011 - 15:51

Joke Ignasz:

Hoi reizigers, wat leuk dat je nog wat verder gaat kijken ik hoop dat het leuk is, met wat voor een trein gaan jullie? Hier gaat alles goed heerlijk weer. Jeno heeft het heel goed op de camping in meppen, heel veel bos......
    Liefs

• 28 Juli 2011 - 16:00

Stefanie:

Super leuk!
    Ben echt benieuwd naaar de foto's! =)

Xx

• 29 Juli 2011 - 09:44

Kim :

Jammer dat jullie er geen foto's op kunnen zetten! Ben echt benieuwd!

Mis jullie, dikke knuffel!

• 29 Juli 2011 - 10:50

Lotte:

Nou dat klinkt weeer super!
    Ben echt super benieuwd naaar de foto's van jullie uitstapjes. Nog heeeel veel plezier en tot snel!

Dikke knuuffel!!

• 29 Juli 2011 - 14:03

Roelof:

Hallo trouwe blog lezers
    Hier de party animals vanuit furun jiayuan nog eve een soort van blog het moet eve op deze manier want we kunne nie op het account van niek want die zit in dalian. Wij trekke zo weer de stoute schoenties weer an en gaan weer lekker op stap ( la bamba/ sensation) tot een uurtje of acht a nege dan lekker slape tot een uurtje of 4 daarna eve bakkie koffie drinke bij la bamba nog eve uit ete en dan weer vol gas an de bier of malibu zo ziet ons laatste deel van de vakantie eruit tot over een paar dage als we het overleve anders hebbe jullie altijd de foto's nog
    Groet'n uut china

• 29 Juli 2011 - 20:11

Irma:

Hee feestbeesten
    Zo te horen hebben jullie het nog erg naar jullie zin erg mooi om te horen
    Jullie hebben nog een paar dagen en dan ga ik jullie allemaal dood knuffelen haha

Tot snel allemaal en nog heen veel plezier

• 31 Juli 2011 - 17:51

Irma:

Hee
    Hoe hebben jullie het niek en sandor beetje lekker weer aan het strand ??
    Wat mij wel opvalt is dat er niks over de dames staat houd dat in dat niemand gescoort heeft
    Of doen jullie dat niet omdat de ouders mee lezen haha
    En roelof herbert en nick kunnen jullie het een beetje redden zonder die andere 2 of is het nu drama haha
    Ik denk dat dit jullie laatste blogg wel zou zijn aangezien jullie over 3 dagen alweer terug zijn
    De tijd is hier echt om gevlogen
    Weten jullie al hoelaat jullie in beilen zijn ongeveer ?? Dan kan ik jullie lekker ophalen van het station

Dikke kus en tot woensdag
    Geniet er nog maar even van